Monday, April 2, 2012

Total Disappointment


Friendship, is a trust-based relationship, built in one common like and dislike, although sometimes friends do make mistakes, and friends do fight, and misunderstanding and arguing, but for me it’s normal…as long as we admit our mistakes, ask forgiveness and forgive friends, its normal!

But when a friend do mistake constantly and repeatedly, it’s not normal, especially when u allowed a friend thinks that ur easy to forgive and to forget, and somehow she/he tends to underestimating and assumed that u will never say anything about it, I don’t think it’s a healthy friendship anymore!

Patience’s do have limits and I have reached mine. All this time I’ve been too nice to a friend, I’ve been too patience to a friend and I’ve been always always understanding and respected a friend. But one friend takes it for granted! And for me..thats it, it ur lost!

Jangan sampai hanya karena masalah sepele yang berdasarkan “menyepelekan”, hubungan pertemanan yang udah dibangun bertahun2 jadi ilang gitu aja. All this time gw gak sadar, all this time gw selalu berfikir “emang orangnya begitu” or “yaah gpp, lucu aja” or “ga merugikan ini” but I was wrong..totally wrong! Karena kenyataannya, semakin gw denial dengan semua perbuatan dia ke gw -yang entah kenapa selalu gw anggap “gpp” itu- malah ngebikin dia ngerasa dia bisa berbuat apapun ke gw tanpa memikirkan gimana perasaan gw, dia bisa ngomong seenaknya tanpa punya perasaan “ga enak” ke gw. Misalkan keadaannya dibalik, gw pasti akan mikir 100ribu kali untuk bisa ngomong seperti itu, ngeluarin kalimat seperti itu dan bertindak seperti itu. Dan itu semua adalah karena gw selalu berusaha memikirkan bagaimana perasaan lawan bicara gw dan bagaimana reaksi mreka seandainya gw ngomong sperti itu. Tapi justru hal-hal seperti ini yang pada akhirnya malah bikin gw kebanyakan “ga enak dan ga teganya” ke temen, dan ujung2nya ada satu orang yang berfikir I’m weak and easy!

Well, it’s not going to last for long, coz I’ve made my decision and it has to ended. But I'm sure I've made the right decision and it will be a great lesson, not just only for you my friend, but also for ME!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...